The
animal world is an interesting topic for children. Our students have already known
the name of a lot of them. In English we are reviewing this theme, because we
studied animals in the Science
subject in the second term. Anyway, in English we are going to study them in detail, since children must learn how to describe animals.
For that
reason, this week we reinforced some adjectives, like: BIG/SMALL and we
introduced SHORT/TALL, as well as, we reviewed TAIL and NECK. We played “Who am
I?”, where students had to guess the animal they were. It was really funny!
The animals
to learn are the following ones: ELEPHANT, GIRAFFE, MONKEY, SNAKE, FROG, MOUSE,
PARROT and CROCODILE.
After that,
each one described a different animal.
------------------------------
El mundo animal es un tema
interesante para los niños. Nuestros chic@s ya conocen el nombre de muchos de
ellos. En la asignatura de inglés, estamos repasándolos, puesto que ya
estudiamos los animales en el segundo trimestre en Ciencias de la Naturaleza.
Igualmente, en Inglés vamos a profundizar el tema, ya que los niñ@s deben
aprender como describir animales.
Por eso, esta semana recordamos
algunos adjetivos, como: GRANDE/PEQUEÑO e introducimos BAJO/ALTO, así como
repasamos COLA y CUELLO. Jugamos a “¿Quién soy?”, donde los niñ@s tenían que
adivinar el animal que eran. ¡Fue muy divertido!
Los animales a aprender son:
ELEFANTE, JIRAFA, MONO, SERPIENTE, RANA, RATÓN, LORO y COCODRILO.
Después, cada uno describió un
animal distinto.
--------
-----
SONGS
TIME TO PRACTICE
No hay comentarios:
Publicar un comentario